Service Engineer (2e-lijn)

Assen 
40 uur

compromise

ComPromise Domino BV is sinds 2016 onderdeel van de Vincere Groep. De Vincere Groep is een landelijke speler van zes bedrijven op het gebied van IT, Communicatie en Security. Samen bedienen wij klanten in het bedrijfsleven, het onderwijs, de overheid en de zorg. Met een compleet dienstenpakket, landelijke dekking en de voordelen van lokale nabijheid.

De functie

Als Service Engineer ben je verantwoordelijk voor het correct leveren van ondersteuning op hardware, software en/of applicaties op 2e-lijn niveau. Je lost tickets op die op je naam zijn gezet door de afdeling planning. Dit kunnen bijvoorbeeld verzoeken zijn die in een eerder stadium door collega’s van de afdeling Support (1e-lijn) zijn behandeld maar waar meer expertise voor nodig is om op te lossen. Het kunnen ook incidenten zijn die directe aandacht behoeven vanwege de impact aan eindgebruiker zijde. Voor het verkrijgen van mogelijk additionele informatie neem je per telefoon of e-mail contact op met eindgebruikers. Daarnaast pleeg je regulier pro actief beheer op netwerken van onze relaties. Je analyseert en legt verbanden om incidenten in de toekomst te voorkomen. Voor een correcte en volledige beschrijving van je werkzaamheden wordt gebruik gemaakt van het registratiesysteem Autotask.

Naast het leveren van eerder genoemde ondersteuning, ben je als Service Engineer tevens betrokken bij (deel)projecten. Dit kan zowel in de voorbereiding, uitvoering als nazorgfase zijn.

Plaats in de organisatie

Als Service Engineer ben je werkzaam op de helpdesk op de afdeling Beheer en val je onder de Teamleider Service- en Datacenter Engineer.

werkzaamheden

Binnen de functie kunnen de volgende hoofdtaken worden omschreven:

  • Het op basis van prioriteit oplossen van vragen/storingen;
  • Het plegen van pro actief onderhoud op netwerken;
  • Het telefonisch te woord staan van eindgebruikers;
  • Via email corresponderen met eindgebruikers;
  • Het inhoudelijk correct verwerken van tickets of taken.
  • Het (mee)werken aan projectmatige tickets of taken;
  • Het adviseren van de afdeling Projectbureau aangaande projectmatige werkzaamheden;

Bevoegdheden / verantwoordelijkheden

Je bent binnen je functie verantwoordelijk voor het leveren van correcte ondersteuning aan eindgebruikers. Op basis van je expertise los je tickets of taken, al dan niet in samenspraak met collega’s, binnen gestelde tijd op. Je bent daarbij bevoegd tot het waar nodig implementeren van tijdelijke ‘workarounds’ om daarmee de eindgebruiker verder te helpen.

Wij vragen

Voor het correct kunnen uitvoeren van je functie is het van belang om de volgende competenties te bezitten:

  • Afgeronde MBO/MBO+ opleiding in de richting ICT;
  • Aantoonbare ervaring in een soortgelijke functie;
  • Klantgericht;
  • Teamplayer;
  • Stressbestendig;
  • Goed kunnen onderscheiden van hoofd en bijzaken;
  • Communicatief vaardig in woord en geschrift;
  • Geduldig;
  • Gedegen kennis van I(C)T verkregen door ervaring, training en/of opleiding;
  • Kennis van Microsoft productfortfolio met name de serverzijde is een pre;
  • Kennis van Microsoft Office 365 is gewenst;
  • Kennis van de gangbare netwerkprotocollen (WAN/LAN).

Relaties met personen en afdelingen

Binnen je functie werk je nauw samen met je collega’s op de afdeling Beheer en Support. Daarnaast informeer je collega’s van de afdeling Verkoop en/of Projectbureau mocht er zich een commerciële kans of probleem voordoen bij een relatie. Je legt eindverantwoording af aan de Manager Operations.

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in het werken bij compromise? Stuur dan je CV met motivatie naar vacature@compromise.nl. Voor meer informatie over functies of over compromise kun je contact opnemen op telefoonnummer 0592 - 40 50 15. Mailen mag uiteraard ook.

Delen

Visual & Webdesign