Servicedesk medewerker

Amersfoort 
40 uur

xcellent

Bij Xcellent zorgen we ongemerkt dat het werkt. We beheren en optimaliseren IT-omgevingen met als doel het productiever maken van onze klant. We werken op operationeel en strategisch niveau aan IT-oplossingen voor klanten in uiteenlopende branches. We willen de beste zijn door klanten te ontzorgen en onszelf op te zadelen met uitdagende vraagstukken. Dat doen we met meer dan 100 collega’s voor o.a. klanten in het bedrijfsleven, onderwijs, overheid en de zorg.

De functie

Als servicedesk medewerker ben je de tweetalige hulp bij IT-vraagstukken. Je spreekt vloeiend techniek, maar weet de oplossing in heldere taal uit te leggen aan jong en oud. Je bent de gedreven IT-er die stressbestendig en communicatief vaardig is en hebt oog voor het grotere plaatje. Help jij mee om onze beheerafdeling naar een hoger niveau te tillen?

werkzaamheden

Met een dampende kop verse koffie voor je neem je plaats achter je computer. Je hebt je headset nog niet op of de telefoon gaat al over. Paniek bij de klant. Hij heeft een belangrijke presentatie, maar kan niet bij de server. Jij bent een ster in het geruststellen. ‘Goed dat je belt, maak je geen zorgen. Ik ga je helpen’, zeg je. Als IT’er begrijp je dat er vele redenen kunnen zijn waarom iemand niet bij de server kan, dus je stelt de vraag achter de vraag.

Je hebt snel in de gaten dat deze klant niet veel van computers weet en dat hij maar een ding wilt: dat het zo snel mogelijk werkt. Jij besluit dat de beste oplossing is om het systeem over te nemen. Je legt de klant uit dat jij de muis op zijn computer gaat besturen, dus dat die niet moet schrikken als z’n cursor zonder zijn invloed beweegt. De klant heeft dit nog nooit eerder gezien en moet zelfs even lachen. Je vertelt de klant wat je aan het doen bent en vindt al snel de oplossing van zijn probleem.

Na een verse lunch en een potje tafeltennis tegen je collega’s van systeembeheer ga je de deur uit. Er moet een werkprinter worden aangesloten bij het bedrijf die je vanochtend nog aan de lijn had. Dat is leuk, kun je meteen vragen hoe z’n presentatie is gegaan. Eenmaal terug op kantoor praat je systeembeheerder Richard bij over de status bij de klant, zodat hij weet wat er speelt bij zijn klant.

Wij vragen

  • Minimaal een mbo IT-diploma niveau 4
  • Minimaal 5 jaar werkervaring als servicedesk medewerker of systeembeheerder
  • Een klantgerichte instelling en een proactieve werkhouding
  • Ervaring met Active Directory, TopDesk, Office en Windows
  • Je bent ambitieus en leergierig en je wilt jezelf ontwikkelen binnen de it
  • Kennis van ITIL en een MCSA-certificering is een pré
  • Goede communicatieve vaardigheden

Wij bieden

  • Een marktconform salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden
  • 10 studiedagen om je te specialiseren in een richting die jij wilt
  • Een werkplek bij een van de drie vitaalste bedrijven van Nederland
  • Collega’s om mee te werken, van te leren en mee te lachen
  • Uitdaging en een verantwoordelijke functie
  • Ontspanning. Met onder meer tafeltennis, een PlayStation en gezellige vrijdagmiddagborrels

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in het werken bij xcellent? Stuur dan je CV met motivatie naar solliciteren@xcellent.nl. Voor meer informatie over functies of over xcellent kun je contact opnemen op telefoonnummer 033 - 46 16 464 en vragen naar Sabine van Beers. Mailen mag uiteraard ook.

Delen

Visual & Webdesign