Support Engineer (medior)

Enschede 
40 uur

De functie

Ben jij het boegbeeld van klantvriendelijkheid? Ben jij in staat om een visitekaartje te zijn voor Switch richting onze klanten? Wil je naast het oplossen van complexere verstoringen bij klanten ook zorgdragen voor het zelfstandig doorvoeren van wijzigingen aan en verbeteringen van onze IT-oplossingen bij klanten? Als Support Engineer binnen ons 2e lijns oplosteam ben je het centrale aanspreekpunt voor onze klanten (Single Point of Care) voor het ondersteunen en proactief beheren van IT-oplossingen. Het type klant en de werkomgeving zijn zeer afwisselend en doen een groot beroep op je schakelvermogen. Als Support Engineer binnen Switch ben je primair bezig met een zo optimaal en klantvriendelijk mogelijke support van onze klanten ten aanzien van hun IT-oplossing. We dagen je echter ook uit om samen met je collega’s mee te denken en te bouwen aan blijvende kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare IT-producten (applicaties, systemen, netwerken, processen) voor onze klanten.

werkzaamheden

  • Je hebt minimaal een mbo plus-werk- en denkniveau en een afgeronde IT-opleiding (niveau 4).
  • Een aantal jaren (2-4 jaar) werkervaring in een vergelijkbare supportfunctie zien we graag.
  • ITIL is voor jou de gewoonste zaak van de wereld.
  • Leren en ontwikkeling zijn voor jou een vanzelfsprekendheid en bij Switch krijg je de ruimte om dit te blijven doen. Het is daarbij wel belangrijk dat je leiderschap neemt over je eigen ontwikkeling.
  • Je beheerst de talen Nederlands en Engels (mondeling).
  • Je beschikt over rijbewijs B. Flexibiliteit, resultaatgerichtheid en gedrevenheid kenmerken jouw persoonlijkheid.
  • Met jouw servicegerichte en klantvriendelijke instelling doe je er alles aan om de klant optimaal te bedienen, zodat je echt het verschil maakt voor de klant.
  • Verder is het mooi meegenomen wanneer je in het midden of oosten van Nederland woont.

Wij vragen

Je analyseert de binnengekomen meldingen samen met de eindgebruikers met als doel het beantwoorden van vragen en het oplossen van complexere verstoringen. Hierbij begeleid je de gebruikers (klanten) bij het optimaal inzetten en benutten van IT-oplossingen. Jij maakt het verschil met je enthousiaste en sterk servicegerichte persoonlijkheid. Je bewaakt de voortgang van de geregistreerde meldingen volgens de afgesproken SLA van de klant. Hierbij is het noodzakelijk dat je gestructureerd, analytisch en vasthoudend te werk gaat. Het proactief aandragen en realiseren van verbeteringen – voor zowel klanten als interne verbeteringen – spreekt jou aan. Verder onderhoud en deel je je kennis ten aanzien van productontwikkelingen, marktontwikkelingen en klantvragen. Deze kennis vertaal jij samen met R&D naar nieuwe oplossingen.

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in het werken bij switch? Stuur dan je CV met motivatie naar solliciteren@switch.nl. Voor meer informatie over functies of over switch kun je contact opnemen op telefoonnummer 088 - 82 82 000. Mailen mag uiteraard ook.

Delen

Visual & Webdesign