Teamleider Servicemanagement

Amersfoort 
40 uur

xcellent

Bij Xcellent zorgen we ongemerkt dat het werkt. We beheren en optimaliseren IT-omgevingen met als doel het productiever maken van onze klant. We werken op operationeel en strategisch niveau aan IT-oplossingen voor klanten in uiteenlopende branches. We willen de beste zijn door klanten te ontzorgen en onszelf op te zadelen met uitdagende vraagstukken. Dat doen we met meer dan 100 collega’s voor o.a. klanten in het bedrijfsleven, onderwijs, overheid en de zorg.

De functie

Als Teamleider Servicemanagement ben je een echte bruggenbouwer. Je onderhoudt de relatie met de klant en adviseert over IT-oplossingen die hen helpen hun doelstellingen te behalen. Je bent een generalist en verliest nooit het grote plaatje uit het oog.

Daarnaast geef je leiding aan het Servicemanagement team en ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en aansturing van de afdeling Inside Sales.

werkzaamheden

Het is de laatste vrijdag van de maand. Vanmiddag staat de maandelijkse werkbespreking met jouw klant op het programma. Op jouw initiatief bespreken jullie iedere laatste vrijdagmiddag van de maand de stand van zaken op het gebied van IT. Voor jou is dit hét moment om te horen wat er speelt. Bij aankomst maak je een korte ronde door het bedrijf. De meeste mensen ken je, en je maakt even een praatje. Dan gaan jullie om tafel. Deze onderwijsaanbieder wil binnen vijf jaar alle leerstof digitaliseren en vraagt aan jou: ‘Hoe moeten we onze IT-afdeling inrichten om die doelstelling te bereiken?’ Bij strategische vragen als deze gaat jouw motortje draaien – in situaties als deze ben jij op je best.

Je stelt de vraag achter de vraag en maakt nauwkeurig notities. Je schetst de oplossingen die de klant helpen en verlaat vol energie de vergaderkamer op weg naar kantoor. Daar klap je je laptop open en plan je een meeting met de specialisten die je wilt betrekken bij deze opdracht. Je stuurt een gedetailleerde briefing, geeft aanvullende informatie en zet uiteen wat je van hen verwacht. Daarna stuur je een gespreksverslag naar de klant en zet uiteen wat ze de komende weken van jou en Xcellent mogen verwachten.

‘Klik’, e-mails verzonden. Zo. Nog voor het weekend heeft iedereen duidelijkheid en kunnen jullie volgende week meteen de inhoud induiken. Tijd voor een biertje. De dj-boot is nog leeg en jij start je favoriete nummer in. De vrijdagmiddagborrel is aan!

Wij vragen

  • Hbo-niveau richting bedrijfskunde of IT, bijvoorbeeld business management, commerciële economie of business IT & management;
  • Kennis van of affiniteit met ITIL/Prince2, IT-infrastructuren en technisch IT-beheer;
  • Commercieel vaardig, analytisch denkvermogen en proactieve werkhouding;
  • Minimaal vijf jaar relevante werkervaring.

Wij bieden

  • Een salaris passend bij jouw werkervaring en goede secundaire voorwaarden;
  • Leer- en ontwikkelmogelijkheden, zoals tien studiedagen per jaar;
  • Een werkplek bij het vitaalste bedrijf van de provincie Utrecht;
  • Een goede sfeer en fijne collega’s;
  • Een uitdagende en verantwoordelijke functie in een dynamisch bedrijf;
  • Een dagelijks verse en gezonde lunch;
  • Ontspanningsmogelijkheden zoals darts, tafelvoetbal, tafeltennis, games en gezellige vrijdagmiddagborrels.

Geïnteresseerd?

Ben je geïnteresseerd in het werken bij xcellent? Stuur dan je CV met motivatie naar solliciteren@xcellent.nl. Voor meer informatie over functies of over xcellent kun je contact opnemen op telefoonnummer 033 - 46 16 464 en vragen naar Sabine van Beers. Mailen mag uiteraard ook.

Delen

Visual & Webdesign